Försäljningsvillkor

Köpvillkor Viskan spa webbshop

 

Viskan Spa Sverige AB förbehåller oss rätten att ändra våra köpvillkor utan något föregående varsel. De priser och köpevillkor som var gällande vid beställningstillfället är också de som gäller för ditt köp.

1.ALLMÄNNA VILLKOR

2. BESTÄLLNING & BEKRÄFTELSE

3. BETALNING

4. LEVERANS

5. TRANSPORTSKADA

6. ÅNGERRÄTT

7. RETUR

8. GARANTI, REKLAMATION & FEL PÅ VARA

9. ÅTERBETALNING

10. DIGITALA TJÄNSTER

11. FORCE MAJEURE

12. ÄNDRINGAR AV VILLKOREN

13. INTEGRITETSPOLICY

1. Allmän information

Dessa allmänna villkor gäller när du som kund gör en beställning via vår webshopp som återfinns på vår hemsida, kontaktuppgifter och övrig information om Viskan Spa Sverige AB hittar du på Webbplatsen. Samtliga priser på produkterna, på webbplatsen är i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms för privatpersoner och exklusive moms för företagskunder som loggat in med ett eget användarkonto. En fraktkostnad tillkommer och styrs av produktens/-ernas vikt och volym. Kostnaden för frakten visas vid ordersammanställningen innan beställningen slutförs.

 

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och färgavvikelser samt eventuell slutförsäljning. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella felaktiga priser före beställningen är behandlad. Vi arbetar för att våra foton skall vara så representativa som möjligt och överensstämma med verkligheten. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

Alla varor förblir Viskan Spa Sverige AB:s egendom intill dess att full betalning har kommit oss tillhanda.

2. Beställning och bekräftelse

När vi tagit emot din order bekräftar vi denna genom att skicka en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. Detta sker normalt sett mellan 1-2 arbetsdagar. Om du inte får en orderbekräftelse inom denna tid var vänlig och kontakta oss på: order@viskanspa.se

Läs noggrant igenom orderbekräftelsen när du får den och kontrollera att orderbekräftelsen överensstämmer med din order/tänkta beställning.

3. Betalning

Som privatperson handlar du tryggt i vår webbshopp genom Klarna. Som företagskund kommer du få en faktura skickad till dig direkt från oss.

4. Leverans

Vi levererar våra produkter med Schenker och ditt paket som privatperson levereras till närmsta Schenker ombud. Som företagskund levereras ditt paket som parcel om inget annat angivets av er före leveransdatum. Leveranstiden från det att varan skickas från oss är normalt 1-3 arbetsdagar.

Du kommer få en SMS avisering när ditt paket finns att hämta på ditt ombud och du kommer även kunna spåra sändningen om du laddar ner appen Mina Paket.

En del mindre produkter kan skickas med brev direkt hem till din brevlåda. I dessa fall kommer du inte kunna spåra sändningen.

 

 

För närvarande tar vi endast emot och skickar order inom Sverige.

Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 300kr

5. Transportskada

Det åligger kunden att kontrollera godset och antalet kollin vid leveranstillfället. Om en transportskada upptäcks ska skadan anmälas snarast till Viskan Spa Sverige AB. Synlig skada och/eller saknat kolli måste anmälas inom 7 dagar från det att varan hämtats ut/levererats. I det fall produkten/-arna levererats av chaufför skall produkterna avsynas först innan fraktsedeln mottags signeras. En synlig skada måste då också antecknas på fraktsedeln och ska alltid kvitteras av chaufför.

För att påskynda ärendet med en ev. transportskada så ange så kompletta uppgifter du kan om själva skadan samt fotografera alltid skadan.

Transportskador anmäls tillsammans med ordernr, namn och telefon nr samt beskrivning och foto på skadan till Viskan Spa via mailadressen: service@viskanspa.se

6. Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du som privatperson/konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du tagit emot varan. En returnerad vara ersätts fullt förutsatt att varan är i oskadat skick.

Om du skulle ångra ditt köp så var vänlig kontakta: order@viskanspa.se och ange där ditt order nr, namn och telefon nr. samt varför du vill returnera varan.

Du kommer få ett svar från oss om hur du går tillväga för att returnera varan samt en returfraktsedel.

 

7. Retur och återbetalning

Kostnad för returfrakt är den samma som vid utleverans och kommer att dras på ditt tillgodohavande för de varor som du returnerat.

Återbetalning av ditt köp kommer att ske efter att vi mottagit din retur och kontrollerat varans skick. Återbetalningen kommer ske genom klarna för dig som konsument och på angivet bankkonto/giro för dig som är företagskund.

Kom ihåg att det är du som kund som ansvarar för returen fram till att vi har mottagit och registrerat den. Det kan ta upp till 30 dagar för en retur att komma oss tillhanda och behandlas på vårt lager.

8. Garanti, reklamation och fel i vara

Vi lämnar 2 års garanti från leveransdatum på våra varor såvida inget annat anges i våra villkor.

Vid köp av vara + installation så ingår garantin både på varan och arbetet för installationen.

Produktgarantin gäller enbart köparen och medföljer inte vid en eventuell vidareförsäljning från köparen till tredje man.

Produkten skall vara använd med gott omdöme och i normal omfattning. Fel måste anmälas i skälig tid efter att det upptäckts. Alla garantier/reklamationer förutsätter att våra instruktioner och skötselanvisningar följts.

Vid godkänd reklamation eller garantiärende står Viskan Spa Sverige AB för fraktkostnaderna.

 

När fel upptäcks så anmäler du detta lättast genom att maila oss på: service@viskanspa.se

Ange en fel beskrivning och gärna foto om det är möjligt, samt namn och tel.nr. samt ordernr eller faktura.nr på köpet.

Vi kontaktar dig när vi tagit del av ditt ärende.

Garantin omfattar:

Vid godkänd garanti repareras trasig vara i första hand, om det inte är möjligt byts den ut. Köparen svarar för och bekostar demontering och återuppsättning av reparerad vara samt ev. demontering och återuppsättning av annan kringliggande utrustning/komponenter eller allt annat övrigt som kan tänkas behöva flyttas på eller monteras ner för att komma åt varan. Vid godkänd garanti står leverantören för fraktkostnader.

Garantin omfattar inte:

·         Egna arbetskostnader.

·         Stilleståndsersättning.

·         Skada orsakad vid installation, förutsatt att installationen ej är köpt eller ingår av oss.

·         Normala förslitningsdetaljer såsom axeltätningar, belysning, packningar och cell till ozonator, saltklorinator eller UV-C lampa.

·         Skador på elektriskt material orsakade av fasbortfall, strömstötar eller på grund av åska och andra yttre orsaker.

·         Skador orsakade av obalanserat vatten, t.ex. av felaktiga klorvärden, pH-värden eller salthalter.

·         Frysskador orsakade av felaktig vinterförvaring.

·         Skador som uppstått på grund av stora snölaster eller hårda vindar.

·         Skador orsakade av hög vattentemperatur högre än +45°C

För eventuella följdskador ansvaras ej såvida de inte orsakats av grov vårdslöshet från leverantörens sida. Leverantören ansvarar inte för fel som uppstått genom köparens vårdslöshet, underlåtenhet med skötsel eller olyckshändelse. Ersättning för kostnader som inkomstförlust, telefonsamtal, montage, tankbil eller demontering, resor etc, ingår ej. För kostnader som drabbar leverantören genom oberättigat reklamationsanspråk debiteras köparen.

Utöver garantin – Konsumentköplagen gäller alltid

Enligt konsumentköplagen har du tre år och två månader på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Felet ska dock reklameras inom skälig tid från att det upptäcks. Ett ursprungligt fel kan vara ett fabrikationsfel eller något annat fel som varan hade innan du fick den. Sådana fel kan visa sig ganska lång tid efter köpet. Att du får en garanti med kortare giltighetstid betyder inte att reklamationstiden förkortas.

9. Force Majeure

Varken kunden eller Viskan Spa bär ansvar för ett icke-uppfyllande i händelse av orsaker utanför dess rimliga kontroll (force majeure) vilket inkluderande bl.a. strejk, terroristdåd, krig, leverantörs-, transport- eller produktionsproblem, valutafluktuationer, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrofer.

Vardera parten skall ha rätt till en rimlig förlängning av tiden för fullgörelse av ev. förpliktelser gentemot den andra parten, dock, om sådan orsak skulle vara längre än 60 dagar har vardera parten rätt att genom skriftlig underrättelse häva detta avtal utan rätt till ersättning. Viskan Spas garantiåtaganden är i motsvarande mån inskränkta vid orsaker utom Viskan Spas kontroll.

10. Ändringar av villkoren

Viskan Spa förbehåller sig rätten att ändra våra köpvillkor utan något föregående varsel. De priser och köpvillkor som var gällde vid beställningstillfället är de som gäller för ditt köp.

11. Integritetspolicy

För att kunna erbjuda dig våra produkter och tjänster behöver vi behandla dina personuppgifter. Vi värnar om din integritet och samlar inte in mer uppgifter än vad vi behöver. Vi lämnar aldrig över dina uppgifter till tredje part om inte samtycke finns inhämtat eller om det föreligger en laglig skyldighet för oss att göra detta.

Det är viktigt att du läser och förstår vår dataskyddspolicy innan du beställer eller använder våra tjänster. Vi tar ansvar för att personuppgifter som behandlas av oss används endast för avsedda ändamål och skyddas mot obehörig åtkomst.

När du beställer information, använder formulär på hemsidan, köper produkter eller tjänster accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Du godkänner också att vi använder elektroniska kommunikationskanaler för att kommunicera och skicka information till dig.

12 Tilläggstjänster Önskar du hjälp med installation av köpt vara kan du beställa detta av oss direkt. Antingen gör du detta när du beställer produkten i vår webshop eller så kontaktar du oss på: order@viskanspa.se

För en vara som installerats av oss gäller garantin på både vara och installationen.

Gör ett tryggt val

Som ägare av ett Viskan Spa bad skall du känna dig trygg och säker i ditt köp. Viskan Spa har lång erfarenhet inom området och valet av komponenter, noggrannhet och kunskap är viktiga ingredienser för att produkten skall bli bra och hålla länge.

Dock kan saker och ting ändå gå fel ibland och då är det viktigt att du som kund snabbt skall få hjälp. Under fliken ”kontakt” hittar du telefonnummer och mailadress till oss. För att vi snabbt skall kunna ge dig rätt service ber vi dig ha kvitto och garantinummer tillhands.

Till våra spabad lämnar vi följande garantier:

  • 10 års ram/stomme garanti
  • 8 års garanti på alumipanelen.
  • 5 års skal garanti mot krackeleringar och missfärgningar
  • 3 års komponentgaranti
  • Fråntaget komponentgarantin är belysning, nackkuddar, UV-C lampa/ozongenerator, thermolock och filter då dessa är förbrukningsvaror med varierande livslängd

Ovan garanti gäller för spabad som används för privat bruk.

Vid garanti-/service ärende
För att vi skall kunna utföra ett garanti-/service ärende är det mycket viktigt att alla sidor av badet står tillgängligt för vår servicemontör. Vi står inte för någon kostnad förknippad i samband med att få spabadet tillgängligt för service/garanti.

Beställ katalog

Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Google sekretesspolicy och Användarvillkor gäller.